Aanmelden taxikeurmerk

Voorwaarden

  • alleen de toekomstige houder van het keurmerk kan het keurmerk aanvragen
  • het keurmerk is persoonlijk en niet overdraagbaar
  • alleen volledig ingevulde aanmeldingen worden in behandeling genomen

De aanmelding

Meenemen:

  • uw (landelijke) chauffeurspas
  • uw rijbewijs of ID kaart of paspoort
  • uw bankpas voor het betalen van de eenmalige kosten voor het verkrijgen van het keurmerk en de kwaliteitsbijdrage tot en met 31 december 2019
  • uw agenda om de toets te plannen
  • een pasfoto conform de landelijke eisen
  • het ingevulde aanmeldformulier:
     
    pdf Aanmelding taxikeurmerk (PDF, 492.14 KB)

Aanmelden bij het taxiloket

Aanmelden tijdens de openingstijden van het taxiloket in het Stadskantoor.


Taxikeurmerk behalen

Een chauffeur krijgt het keurmerk na:

Heeft u het keurmerk behaald, dan ontvangt u hiervan een bevestiging per
e-mail.

Aanvragen vergunning

Alleen chauffeurs die het keurmerk behaald hebben kunnen een vergunning aanvragen bij  Gemeente Breda.

Ophalen taxikeurmerkcertificaat

Als u het taxikeurmerk heeft behaald én een taxivergunning heeft, dan ontvangt u uw taxikeurmerkcertificaat. Hierop staan uw persoonsgegevens, het nummer van uw taxikeurmerk en het nummer van uw taxivergunning. U ontvangt per e-mail bericht wanneer dit bewijs voor u klaar ligt. Ophalen doet u bij het  taxiloket in het Stadskantoor. Neem een identiteitsbewijs mee. Alleen de taxikeurmerkhouder kan dit bewijs ophalen

Herkenbaarheid keurmerktaxi

  • bevestig het taxikeurmerkcertificaat met een zuignap rechtsonder de voorruit van de auto waarin u rijdt
  • het taxikeurmerk moet altijd goed zichtbaar zijn, zeker vanaf buitenaf
  • vanaf 20 september 2021 is een taxidaklicht verplicht met daarop de bedrijfsnaam, het logo van het Taxikeurmerk Breda en het unieke chauffeursnummer toegekend door de SKB